نیمبلک.لوکس

نیمبلک.لوکس

نیمبلک.لوکس

نیمبلک.لوکس

نیمبلک.لوکس
نیمبلک.لوکس
...تیشه به ریشه ی خشک نزن
عنوان عکس 1
عنوان عکس 2
عنوان عکس 3
عنوان عکس 4
عنوان عکس 5
تبلیغات
خط ویژه


تعداد بازديد : 144
چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394 ساعت: 1:51
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
نگاه

در آغوش نگاه ها...

اردیبهشت94


تعداد بازديد : 129
چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394 ساعت: 1:41
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
مارمولک

 

جناب مارمولکیان به همین درشتی... لازم به ذکر است که این حیوان زبان بسته صحیح و سالم به طبیعت بازگشت.

#فروردین 94


تعداد بازديد : 170
جمعه 4 ارديبهشت 1394 ساعت: 1:50
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
من

خودش رو میندازه رو گوشی ...لابد عکس می خواد.

#1393 اوایل تابستان گرم


تعداد بازديد : 127
سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت: 22:39
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
جنگل

 


تعداد بازديد : 165
سه شنبه 25 فروردين 1394 ساعت: 22:31
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
ابرینگی

 

13/1/1394


تعداد بازديد : 175
جمعه 14 فروردين 1394 ساعت: 16:56
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
موزیک آنلاین
آبی

آ مثل آبی بی کران...


تعداد بازديد : 171
جمعه 1 اسفند 1393 ساعت: 21:57
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
به بهانه آمدن صدای پای بهار

به بهانه آمدن صدای پای بهار:
به جرات می توان گفت درخت نماد عشق ایرانی است و حضورش در پهنه ادبیات فارسی نه تنها گسترده است، بلکه به آن زیبایی و جلایی خاص داده است. پس بی دلیل نیست در واژه واژه و در بیت بیت اشعار نغز پارسی، عباراتی چون «درخت مهربانی، درخت بیداری، درخت معرفت، درخت کیهانی، درخت جاودانه و... را مشاهده می کنیم؛ آن طور که در «ویس و رامین» اسعد گرگانی بارها می خوانیم.
تو را در دل درخت مهربانی
به چه ماند؟ به گلزار خزانی
           مرا در دل درخت مهربانی
           به چه ماند؟ به سرو بوستانی
ناگفته نماند این توجه و اهتمام به درخت در ادبیات فارسی ریشه در این موضوع دارد که در فرهنگ وباور ایرانی درخت نمادی مینویی و بهشتی است، زیرا ریشه در خاک دارد. اما رو به آسمان قد می کشد شاخه هایش همواره رو به بالاست و این خود می تواند نشانه ای از روح تشنه انسان در رسیدن به خداوند باشد و به آن مرتبه نمی رسد، مگر با نیایش کردن. پس به همین جهت است در اغلب ابیات و اشعار غنی شعر فارسی هر زمان فرصتی پیش می آید، درختان با اقتدار خودشان را نشان می دهند؛ آن طور که درخت و به تبع آن باغ و بوستان محل رسیدن به معشوق است و همانا تداعی کننده وصال. مثلاً حافظ در جایی می گوید:
شد چمان در چمن حسن و لطافت، لیکن
درگلستان وصالش نچشیدیم و برفت
و گاهی هم این درخت وسیله ای می شود برای نشان دادن عظمت انسان و این که انسان می تواند زندگی طولانی داشته باشد، آن طور که فردوسی در پایان رزم رستم و اسفندیار، آن زمان که تیر به چشمانش می خورد، زمین خوردن اسفندیار را چنین ترسیم می کند:
خم آورد اسفندیار سروسهی
از او دور شد دانش و فرهی
پس بر همین اساس است که شعر و ادب فارسی مملو شده از حضور درختان که هر کدام از آن ها نمادی هستند، به عنوان نمونه بید مجنون در ادب فارسی نماد و نشانه ی سوگواری، عشق بدون شادی است و خود به خود تداعی کننده عاشق دل شکسته و یا درخت انار نماد زایش، ثروت، عشق و جریان یافتن رگ های زندگی است. جالب آن که در این میان درخت گردو به عنوان خرد مکتوم، باروری، طول عمر و مظهر پایداری به هنگام بداقبالی است. 
"برگرفته از شهاب الدین مهاجر"

عکس زمستان 92


تعداد بازديد : 90
دو شنبه 20 بهمن 1393 ساعت: 23:0
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
تک درخت

و به دور از هر جنبنده ای ...

               زیباست

                      تک درختِ پابرجا ...

زمستان کم برف 93


تعداد بازديد : 54
جمعه 17 بهمن 1393 ساعت: 23:34
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
ليست صفحات
تعداد صفحات : 6
درباره ما
مطالب تصادفی
لینک دوستان
آخرین نظرات کاربران